به امید طلوع

آنکس نامی جاودان یافت، که در زمان خود سنگ تمام گذاشت.

آنکس نامی جاودان یافت، که در زمان خود سنگ تمام گذاشت.

امید طلوع
معلم
مربی
مروج
فارغ التحصیل مهندسی صنایع
و علاقه مند به تفکر استراتژیک و علوم سیستم ها

رسالت من ایجاد امید، برای طلوعی دوباره در زندگی شماست.

طبقه بندی موضوعی

شلوغی احوال یا شلوغی زندگی ....

دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰ ق.ظ

 

روزی مردی تصمیم گرفت زندگی اش را ساده تر کند. او در اولین اقدام به سراغ لوازم منزلش رفت. او به شدت تحت تأثیر مصرف گرایی بود و برای پر کردن خانه ی بزرگ سه خوابه اش، تلاش های زیادی انجام داده بود. حالا وقتش رسیده که زندگی اش را از اموالش پس بگیرد. رایان در یک بعد از ظهر، تمام وسایل خانه اش را داخل کارتن هایی بسته بندی کرد (انگار که می خواهد اثاث کشی کند) و اسم این فرآیند را برای هیجانی تر شدنش، «جشن بسته بندی» گذاشت.

یک زندگی جدید!

پس از آن که بسته بندی انجام شد، مرد زندگی روزمره و عادی اش را از سر گرفت. تنها تفاوت زندگی جدیدش این بود که هیچ وسیله ای در خانه نبود و همه ی وسایل داخل کارتن ها بسته بندی شده بودند. او هر وسیله ای که نیاز داشت را از داخل کارتن خارج می کرد و در جای قبلی اش می گذاشت. در پایان هفته متوجه شد که اکثر قریب به اتفاق وسایلش داخل کارتن ها دست نخورده مانده اند و هیچ استفاده ای نشده است. پس شروع به خلاص شدن از دست آن ها کرد. اکثر مردم مانند رایان هستند. به اغلب وسایل شان هیچ نیازی ندارند و فقط محیط پیرامون شان را شلوغ کرده اند و جیب هایشان را خالی! ما اکثرا از این می ترسیم که نکند روزی به این وسیله نیاز پیدا کنم، پس بهتر است آن را نگه دارم.

استراتژی  آن مرد!

استراتژی مرد از شما می خواهد که «جشن بسته بندی» را برای خیلی چیزهای خودتان پیاده سازی کنید. این استراتژی را نباید فقط به دنیای لوازم خانگی اطراف مان محدود کنید. برای تعداد شبکه های اجتماعی، کانال های تلگرامی، ایمیل هایی که عضو هستید، کارهایی که در طول روز انجام می دهید و یکبار به مدت دو هفته این تجربه را به خودتان هدیه کنید: از تمام شبکه های اجتماعی خارج شوید و فقط در صورتی که ضرورت زیادی وجود داشت از آن استفاده کنید. مثلا اگر خواستید با کسی تماس بگیرید، می توانید حضوری به دیدار او بروید یا به او تلفن کنید یا حتی پیامک بدهید (بهانه سازی برای بازگشت ممنوع) ببینید در طول این دو هفته چقدر نیاز واقعی به حضور در شبکه های اجتماعی دارید؟

دو سوال مهم!

در قدم بعد، بعد از دو هفته استفاده نکردن از شبکه های اجتماعی از خودتان دو سوال بپرسید:

  1. آیا اگر در دو هفته ی گذشته از این سرویس ها استفاده می کردم، زندگی من به صورت قابل توجهی بهتر می شد؟
  2. دو هفته دوری من از شبکه های اجتماعی برای کسی اهمیتی داشت؟

اگر پاسخ شما به این دو سوال منفی است، لطفا این سرویس ها را در حد دائم ترک کنید  اگر پاسخ تان مثبت بود، به آن ها برگردید. (امیدوارم بدون هیچ بهانه و توجیهی به این دو سوال پاسخ دهید( حداقل کاری که می توانید انجام دهید، محدود کردن حضور در اینترنت برای افزایش تمرکز و توجه تان بر کارهای مهم تر است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۷
امید طلوع

نظرات  (۳)

۱۰ بهمن ۹۸ ، ۱۰:۳۶ عباس محمدی

حق با اوست و زندگی ما انسان ها به سمت تجمل گرایی داره پیش میره اونم با سرعت بالا کاش میشد برای این موعضل فکری کرد

۱۰ بهمن ۹۸ ، ۱۰:۳۷ عباس محمدی

حق با اوست و زندگی ما انسان ها به سمت تجمل گرایی داره پیش میره اونم با سرعت بالا کاش میشد برای این موعضل فکری کرد

پاسخ:
سلام و عرض ادب
روزبخیر
لطفا اگر از مطلب راضی بودید
نشر دهید

زیبا بود حقیقتا اوضاع و احوال زندگی ما همینطوره 

پاسخ:
سلام جناب حسینی
اگر از مطلب راضی بودید
لطفا نشر دهید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی