به امید طلوع

آنکس نامی جاودان یافت، که در زمان خود سنگ تمام گذاشت.

آنکس نامی جاودان یافت، که در زمان خود سنگ تمام گذاشت.

امید طلوع
معلم
مربی
مروج
فارغ التحصیل مهندسی صنایع
و علاقه مند به تفکر استراتژیک و علوم سیستم ها

رسالت من ایجاد امید، برای طلوعی دوباره در زندگی شماست.

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

حدودا همه ما در زندگی این دروغ را باور کرده ایم که برای ایجاد تغییر، باید احساس آمادگی کنیم؛ ما این دروغ را باور کرده ایم که بالاخره در مرحله ای از زندگی اعتماد به نفس کافی بدست می آوریم و شجاعت بخرج می دهیم. خیلی از مردم ایده های فوق العاده ای دارند، اما فکر می کنند چیزی که کم دارند انگیزه است؛ اما اینطور نیست !

یک واقعیت درباره انسان ها این است که ما طراحی نشده ایم تا کارهای سخت و ناراحت کننده و یا ترسناک را انجام دهیم. مغز ما به گونه ای طراحی شده است که از ما دربرابر آن دسته از کارها محافظت کند، چون مغز ما تلاش میکند تا ما را زنده نگه دارد.

پس اگر می خواهید کارهایی را انجام دهید که همیشه می خواستید، و تغییراتی در زندگی تان ایجاد کنید، باید کارهایی را انجام دهید که :

  • منابع مورد نیاز را برای انجام شان ندارید.
  • درباره شان مطمئن نیستید.
  • سخت هستند.
  • ترسناک اند.
  • عدم قطعیت بالایی دارند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۹ ، ۱۰:۵۲
امید طلوع

 

هر کدوم مون مجموعه ای از صفات خوب و بدیم که هر کدوم از این صفات میتونن ما رو بالا ببرن یا زمین بزنن.

اینجا میخوام به چند تا از این خصوصیات اخلاقی اشاره کنم.

البته نه خصوصیاتی که شما رو بالا میبرن، بلکه خصوصیاتی که شما رو زمین میزنن.

کامل گرایی

همیشه از این عنوان به نام «کمال گرایی» اسم برده میشه. اما بین کامل گرایی و کمال گرایی فرق وجود داره. آدم های کمال گرا میتونن کامل گرا هم باشن و میتونن این خصوصیت بد رو نداشته باشن.  اصلی ترین فرق کمال گرایی و کامل گرایی اینه که کمال گرایی جزء لازمه های موفقیته و کامل گرایی جزء موانع بزرگ موفقیت.  یه کمال گرا وقتی به کاری ورود میکنه، قله ی موفقیت توی کارش رو میبینه و برای رسیدن به اون تلاش میکنه. پس کمال که میشه رسیدن به قله هدف اونه.  اما یه کامل گرا تا زمانی که همه ی مقدمات به صورت کامل فراهم نباشه، کار رو شروع نمیکنه. کامل گراها معمولا هیچ وقت از خودشون راضی نمیشن و هیچ وقت شرایط رو برای انجام کارهاشون مهیا نمیبینن. بنابراین انقدر کار رو طول میدن که هیچ وقت شروع نمیکنن و در آخر اعتماد به نفس شون به شدت کم میشه و مدام شکست میخورن.

برای مقابله با کامل گرایی چند تا راه حل بهت میدم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۹ ، ۱۷:۰۳
امید طلوع