به امید طلوع

آنکس نامی جاودان یافت، که در زمان خود سنگ تمام گذاشت.

آنکس نامی جاودان یافت، که در زمان خود سنگ تمام گذاشت.

امید طلوع
معلم
مربی
مروج
فارغ التحصیل مهندسی صنایع
و علاقه مند به تفکر استراتژیک و علوم سیستم ها

رسالت من ایجاد امید، برای طلوعی دوباره در زندگی شماست.

طبقه بندی موضوعی

صداقت یا دروغ، مسئله این است !

شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۰۲:۵۴ ب.ظ

 

بسیاریها میخواهند بدانند که آیا در زندگی باید حقیقت را گفت یا باید با دروغ زندگی و روابط خود را پیش ببرند. اگر فعلا عده ای که با دروغ رابطه خوبی دارند را کنار بگذاریم، افراد زیادی هستند که در گوشه ذهن خود به راستگویی و صداقت ارزش قائلند اما حتی این عده نیز در مسیر زندگی،‌ رویدادهایی برایشان رخ میدهد یا کارهایی میکنند که واقعا نمیدانند آیا کماکان در این موارد نیز باید راستگویی را انتخاب کنند یا اینکه سراغ دروغ بروند و علی الحساب کار خود را راه بندازند. و دقیقا به همین علت است که این مقاله کمک بزرگی به شما میکند.

حقیقت این است که صداقت و راستگویی و عادت کردن به اینکه در مسیر حقیقت و راستگویی باشید، شما را رشد میدهد و شما را به سرعت به سطوح بالاتری از آگاهی و رشد درونی میرساند. ممکن است قبل از خواندن این مقاله بسیاریها برای سالهای سال دروغ گفته باشند و در نتیجه این امکان هست که شروع یکباره به راستگویی فشار زیادی را به یکباره به آنها وارد کند، تحولات عمده ای را آغاز کند و در ظاهر رویدادهای تلخ مختلفی را باعث شود. به همین علت در این مقاله قصد نداریم به یکباره همه انسانها را راستگو و صادق کنیم. اما این مقاله قرار است تلنگری باشد تا آگاه شوید که اگر به عنوان یک انسان میخواهید در تمام ابعاد شخصیتی و روحی رشد کنید،‌ فقط و فقط صداقت است که این موضوع را برای شما رقم میزند و دیر یا زود باید به سمت صداقت حرکت کنید. مقصد صداقت است. در حقیقت هرچیزی که در حال مخفی کردن یا فریبکاری درباره آن هستید مشکلی دارد و یا ریشه در مشکلی در درون شما دارد. مثلا اگر رویتان نمیشود که به دیگران درباره زندگی گذشته خود یا وضعیت فعلی زندگیتان بگویید، این موضوع یا بیان کننده مشکلی در اعتماد به نفس و شخصیت فعلی شماست یا اینکه مثلا شاید لازم است در گذر زمان رشدی پیدا کنید که دیگر سعی در مخفی کردن بخشهای تیره زندگیتان نداشته باشید.

اگر فعلا خود را در چاهی انداخته اید که نمیتوانید لزوما تمام حقیقت را به همه بگویید،‌ استثنائا عیبی ندارد و علی الحساب و تا ایجاد تحولات بزرگ درونی،‌ شاید مجبور باشید دروغهایی به زبان بیاورید یا اینکه بصورت بهتر،‌ لزوما تمام حقیقت را به زبان نیاورید. اما حتی اگر در حال انجام این کار هستید،‌ همواره در ذهنتان داشته باشید که مسیر شما دیر یا زود باید به سمت صداقت برود و این صداقت است که رشد بسیار زیاد و تحولات باورنکردنی را باعث میشود. در یک کلام شما باید جوری زندگی کنید که بتوانید درباره هرچیزی حقیقت را به زبان بیاورید و حتی اگر بخش تیره ای در زندگیتان هست باید به قدرت و اعتماد به نفسی برسید که با شهامت و شجاعت و بی اهمیت به نظرات بقیه تمام آنها را مطرح کنید و این موضوع درباره هر زمینه یا اتفاقی در زندگیتان صادق است. یعنی شما باید درباره هر موضوعی به هر قیمتی حقیقت را بگویید. و همواره از آن چیزی که درحال مخفی کردنش هستید بترسید و از مخفی کاری کردن های خودتان نیز الهام و درس بگیرید زیرا نشانگر نقاط ضعف درونی شما هستند. دروغ به شما توهم رشد و موفقیت را میدهد و در ظاهر چه بسا بصورت موقت شما را جلو بیندازد اما از ریشه تمام زندگی شما را تضعیف میکند و سالها عقب می افتید این درحالیست که حقیقت هرچند در ظاهر ممکن است شما را عقب بیندازد اما در حقیقت ترمیم کننده ریشه های زندگی شماست و تحولاتی باور نکردنی را رقم میزند. این نکات مهم ولی ساده ایست که رشد بسیار سریع شما را باعث میشود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۳
امید طلوع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی