به امید طلوع

آنکس نامی جاودان یافت، که در زمان خود سنگ تمام گذاشت.

آنکس نامی جاودان یافت، که در زمان خود سنگ تمام گذاشت.

امید طلوع
معلم
مربی
مروج
فارغ التحصیل مهندسی صنایع
و علاقه مند به تفکر استراتژیک و علوم سیستم ها

رسالت من ایجاد امید، برای طلوعی دوباره در زندگی شماست.

طبقه بندی موضوعی

محکومان به تکرار و منتظران موفقیت

سه شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰ ق.ظ

 

 

اگه هر کسی، برای دقایقی این شهامت را پیدا کنه که جایی بشینه و زندگی خودش  رو بصورت کلی نگاهی بیندازه، با کمی دقت، به وضوح خواهد دید که چیزهای تکراری در اون می بینه. رویدادهای تکراری، حس های تکراری، فکرهای تکراری، و مهمتر از همه اشتباه­های تکراری.

هرکسی میتواند به وضوح ببیند که تکرار چقدر در زندگی اش پر رنگ است و به عنوان یک قانون کلی و البته دقیق، هرچه این تکرار بیشتر باشد، نشان دهنده رشد نیافته بودن بیشتر هر فرد است. در همین لحظه خیلی خوب بنگرید که آیا تکرار در زندگیتان بیشتر است یا خلاقیت و رویدادها و چیزهای جدید و غیر قابل پیش بینی ؟! آیا رویدادهای بد و خوبی که برایتان رخ میدهد شدیدا تکراری است یا جدید و نو !؟ آیا زندگیتان به شکل تهوع آوری گرفتار تکرار است !؟ پس باید چیزهایی را یاد بگیرید یا کارهایی بکنید که مدتهاست نکرده اید !(بیاموزید و به آموخته هایتان عمل کنید)

برای فردی که میخواهد در مسیر رشد گام بردارد و تمام زندگی اش را متحول کند، وحشتناک است که مشکلات تکراری، افکار و نگرانیهای درونی تکراری،‌ دغدغه های تکراری و یا مثلا بحث ها و جدالهای تکراری با دیگران یا اطرافیانش داشته باشد. مردم معمولا این شهامت را ندارند که گامهای بزرگ بردارند تا تکرار های فاجعه بار را در زندگی خود پایان دهند. و به عبارتی بسیاری­ها چند دهه زندگی خود را جوری زندگی می­کنند که فقط و فقط تکرار یک سال از زندگیشان است. و همراهان عزیز #به_امید_طلوع ، صادقانه باید گفت که این وحشتناک است و باید از این موضوع فراری باشید و تکرار را حتی برای یک روز نیز نپذیرید، چه برسد به چند سال زندگی تکراری !

تکرار یعنی روزمرگی، کرختی ، یعنی مرگ و زندگی یعنی هر لحظه نو بودن و دوری از تکرار لحظات قبل. هرکجا که دیدید تکرار در زندگیتان پررنگ شده یا بحث­ها و مشکلات تکراری رخ داده اند، بنگرید که چه چیزی وجود دارد که باید یاد بگیرید که نمیگیرید ؟ بنگرید که چه کاری باید بکنید که نمیکنید یا تاکنون نکرده اید !؟ و اصولا هرجا که تکرار هست، تنها چیزی که پایانش میدهد، فقط و فقط هوشیاری و حضور درلحظه بیشتر و مطالعات و آگاهی فراتر از وضعیت فعلیتان است. و زمانیکه به تکرار پایان دهید، در حقیقت زنده شده اید و طعم زندگی را چشیده اید.

«پویایی، رمز نوآوری است»

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۰۵
امید طلوع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی