به امید طلوع

آنکس نامی جاودان یافت، که در زمان خود سنگ تمام گذاشت.

آنکس نامی جاودان یافت، که در زمان خود سنگ تمام گذاشت.

امید طلوع
معلم
مربی
مروج
فارغ التحصیل مهندسی صنایع
و علاقه مند به تفکر استراتژیک و علوم سیستم ها

رسالت من ایجاد امید، برای طلوعی دوباره در زندگی شماست.

طبقه بندی موضوعی

موفقیت یک باور روانی است

يكشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۱۴ ب.ظ

 

هنگامی که از اکثر مردم می خواهید آنچه را که برای موفق شدن می خواهند به شما بگویند، آنها می گویند که موفقیت کار سختی است. روانشناسی موفقیت اغلب به طور کامل نادیده گرفته می شود. موفقیت با شناخت روانشناسی موفقیت برای شما امکان پذیر خواهد بود. بله این درست است که کار سختی است اما کار سخت بخشی از یک معادله سخت است تا آن معادله را حل کنید ، شما باید نگرش درستی را درباره موفقیت داشته باشید وگرنه هرگز موفق نخواهید شد.
طرز فکر درست همه چیز را درمان می کند. ذهنیت شما تعیین می کند که آیا موفق هستید یا موفق نیستید. ذهنیت شما به شما می گوید که شما شکست خورده اید و شما همه چیز را از دست داده اید و یا شما در مسیر درست موفقیت هستید. وقتی به صدای ذهن خود درباره شکست و موفقیت گوش می دهید شما کدام صدا را انتخاب می کنید. این اولین قدم شما برای رسیدن به موفقیت است.

تبدیل شدن به یک کارآفرین سخت ترین چالش زندگی شما خواهد بود، زیرا شما تبدیل به یک فرد متفاوت نسبت به هر کس دیگری خواهید شد. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما از خودتان سؤال می کنید. آیا شما در مسیر درست هستید؟ چرا فقط برای کسی دیگر کار نکنید ؟ اگر همچنان از این سؤالات ازخود بپرسید، شما میزان موفقیت خود را برای کارآفرینی از دست می دهید. هنگامی که ذهنیت درست را دارید، بدون توجه به آنچه که با آن روبرو میشوید، به جلو خواهید رفت.

روانشناسی موفقیت، اصول اساسی روانشناسی موفقیت-اصول قابل اجرا برای همه است بدون توجه به سن، تحصیلات، زمینه یا تخصص این اصول مشخص می شود. بر خلاف آنچه که در بسیاری از کتابها آمده است، روانشناسی موفقیت، یک رویکرد یکپارچه ندارد؛دانشجویان روانشناسی نقش فعالی در روانشناسی موفقیت داشته و هر کدام به صورت فردی تعریفی از این روانشناسی موفقیت دارند.

این دانشجویان از دوستان خود خواسته اند که با توجه به آگاهی و تفکر انتقادی برای بررسی رویاها، ارزش ها، منافع، مهارت ها، نیازها، هویت ها، اعتماد به نفس و روابط خود و تعیین و دستیابی به اهداف خود بر اساس دیدگاه شخصی خود از موفقیت استفاده کنند. این مفاهیم کلیدی در روانشناسی نیز معرفی می شود و تمرین های خلاقانه را طراحی می کند تا دانشجویان این مفاهیم را درک کنند و آنها را در زندگی خود به یاد بسپارند.

کتابهایی وجود دارد که روانشناسی موفقیت را کاملا شرح داده است این کتابها توسط افراد موفق نوشته شده است. روانشناسی موفقیت، راهبردهای ساده و موثر برای بهبود زندگی افراد ارائه می دهد.

تعاریفی که از روانشناسی موفقیت شده است توسط هر فردی متفاوت است. برخی افراد به کسی که از نظر مادی رو به رشد است آدم موفق می گویند. برخی دیگر کسی راکه به مدارج علمی بالایی رسیده است را یک انسان موفق می دانند.. باید گفت کسی در این جهان موفق است که بتواند با مشکلات روبرو شود و با ترس هایش مواجه شود و بتواند زندگی سالمی را تجربه کند. روانشناسان زیادی با استفاده از تحقیقات زیادی توانسته اند به درک روانشناسی موفقیت کمک کنند. تعاریف زیادی توسط این روانشناسان گفته شده است. آقای جویس مارتر یکی از روانشناسانی است که تعریف خوبی برای موفقیت ارائه داده است. او می گوید در اصل موفقیت با بالا و پایین شدن رویدادهای زندگی کنار آمدن است.

موفقیت با شناخت روانشناسی موفقیت

شاید شما در ذهنتان هزاران بار به این کلمه فکر کرده اید. موفقیت برای هر کسی در این جهان امروزی معنی متفاوتی دارد. موفقیت در اصل فقط یک کلمه یا یک جمله نیست بلکه آنچه که در ذهن شما است و در اینده تبدیل به یک فعل مثبت می شود همان تعریف موفقیت است. شما ممکن است در آینده وارد بازار تجارت شوید و یا اینکه به سمت علوم دانشگاهی بروید و محقق بشوید، برخی افراد نیز وارد یک تیم ورزشی می شوند و در انجا ممکن است قهرمان شوند و هزاران مثال دیگر که در جهان بیرونی ما نشان دهنده یک موفقیت بزرگ است. روانشناسان می توانند در این امر نیز به شما کمک کنند آنها استعدادهای شما را کشف کرده و به سمت موفقیت شما را نزدیکتر می کنند.
باید بگویم موفقیت در ذهن شما است. شما به هر انچه فکر می کنید در صورتیکه به دنبال ان بروید و تلاش خود را برای آن کار انجام دهید حتما موفق خواهید شد. روانشناسی موفقیت می گوید همه ادم ها موفق به دنیا می ایند فقط باید راه های مناسبی را که در زندگی وجود دارد را به درستی شناخته تا به بی راهه نروند.روانشناسی موفقیت می گوید انچه به شما نزدیک است تلاش است که در راه موفقیت باید انجام شود. بخشی از زندگی فرد حتما با موفقیت هایی همراه است این موفقیت ها ممکن است کوچک یا بزرگ باشند. برای ذهن فرد موفقیت کوچک یا بزرگ نیست بلکه گذشتن یک انسان از یک مرحله به مرحله دیگر با کسب رضایت فردی یعنی یک موفقیت بزرگی که یک انسان کسب کرده است.

شما اغوشتان را به سمت موفقیت باز کنید و سعیتان را برای رسیدن بیشتر کنید مطمئن باشید در کمترین زمان ممکن به آن خواهید رسید. روانشناسان زیادی هستند که شما می توانید درباره این موضوع با انها مشورت کنید. انها با مطالعاتی که انجام داده اند می توانند شما را راهنمایی کند که راهکارهای درست و آسان را بکار ببرید. د شهر تهران اینگونه روانشناسانی وجود دارد که به مباحث موفقیت می پردازند.

همه چیز در زندگی به دنبال هم پیش می آید. چه موفقیت ها و چه شکست ها، قدم اول را به سوی موفقیت پیش ببرید. با مطالعه بیشتر درباره روانشناسی موفقیت می توانید زندگی خود را تغییر دهید. هدف داشته باشید و تمامی اهدافتان را دنبال کنید. برای هر مشکلی خود را سرزنش نکنید، دید خود را نسبت به مسائل و مشکلات زندگی گسترده تر کنید. اینگونه می توانید راه موفقیت را پیدا کنید.

برگرفته از مصاحبه با دکتر مهدیه اسدی مقدم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۰۳
امید طلوع

نظرات  (۱)

۰۳ آذر ۹۸ ، ۱۳:۵۰ مهران بیان

با این همه مشکلات که از زمین و زمان برامون میباره رسیدن به موفقیت مثل یه افسانه شده

پاسخ:
مهران عزیز
سلام

باعث افتخاره که مخاطب وبلاگ من هستید.
پیشنهاد می کنم، اثر مومنتوم در موفقیت را مطالعه کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی