به امید طلوع

آنکس نامی جاودان یافت، که در زمان خود سنگ تمام گذاشت.

آنکس نامی جاودان یافت، که در زمان خود سنگ تمام گذاشت.

امید طلوع
معلم
مربی
مروج
فارغ التحصیل مهندسی صنایع
و علاقه مند به تفکر استراتژیک و علوم سیستم ها

رسالت من ایجاد امید، برای طلوعی دوباره در زندگی شماست.

طبقه بندی موضوعی

آخر پائیز شده، جوجه هات رو شمردی

سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۲۸ ب.ظ

 

9 ماه از سال گذشت، تا حالا نشستی با خودت چرتکه بندازی و ببینی، دستاوردت توی این 9 ماهی که گذشت چی بوده یا مثل اکثر غریب به اتفاق آدم ها دچار روزمرگی شدی و فقط روز رو شب می کنی بدون هدف یا دستاوردی، همه ما میدونیم راضی بودن از زندگی نقش به سزایی در میزان رشد شخصیمون دارده. میزان راضی بودن از زندگی را می‌توان از صحبت‌های معمول هر فرد متوجه شد؛ برای مثال افراد ناراضی معمولاً از این ناله و شکایت دارند که چرا فلان کس در فلان زمان فلان کار را برایم نکرد؟ شاید این گره سال‌هاست که در ذهنشان وجود دارد اما به آن بی‌توجه هستند بااین‌وجود همین مسئله می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین موانع موفقیت فرد تا به امروز باشد.

شاید خودش هم نداند که چرا رشدی، پیشرفتی، دستاوردی ندارد؟! اما من می‌دانم کوچک‌ترین مانع در ذهن، می‌تواند تمام راه‌های موفقیت را مسدود کند و چه چیزی بدتر از اینکه بخواهیم همه‌چیز و همه‌کس را مسبب ناکامی‌ها و شکست‌هایمان بدانیم جز خودمان؟!

وقتی عامل یا مانع را بیرون از خود جستجو کنید هیچ‌گاه به جواب درستی نمی‌رسید و درنتیجه به نتیجه‌ای می‌رسید که امروز به آن رسیده‌اید! آیا از شرایط زندگی خودت راضی هستی؟

درک صحیح شما از این موضوع می‌تواند دنیایتان را متحول کند. خیلی وقت‌ها افراد در سنین مختلف به این درک نرسیده‌اند که هیچ‌کس مسئول زندگی آن‌ها نیست. شناخت از شخصیت خود در این قسمت بسیار مهم است.

بارها و بارها شده که با گلایه و شکایت از خانواده، دوستان، جامعه و به‌نوعی این مطلب را عنوان کردند که “من مسئول زندگی خودم نیستم! ” شاید اصلاً حواسشان نباشد که با این کار یعنی مقصر دانستن همه غیر از خودشان، چه بلایی بر سر خود وزندگی‌شان می‌آورند با این‌حال ما می‌خواهیم در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم.

فرقی نمی‌کند چند سال دارید و در چه شرایطی هستید، شاید مادر یا پدر باشید، شاید دختر یا پسر خانواده باشید، شاید مدیر یا کارمند مجموعه‌ای باشید، فرقی نمی‌کند که چه جایگاهی در جامعه دارید، شاید دارای یک زندگی معمولی با درآمدی معمولی باشید و شاید هم از جایگاه والایی از هر لحاظ برخوردار باشید،

رابطه راضی بودن از زندگی با  مسئولیت زندگی

مهم این است که بخواهید قدمی برای داشتن یک زندگی عالی و لذت‌بخش بردارید. راضی بودن از زندگی موضوع بسیار مهمی است که تأثیر بسیار زیادی بر روی میزان موفقیت، رشد و بهبود زندگی‌تان دارد.

شاید بتوانم به‌جرئت بگویم که اولین قدم برای رسیدن به هر آنچه می‌خواهید، درک همین موضوع است. زمانی می‌توانید برای بهتر کردن زندگی‌تان قدمی بردارید که مهم‌ترین تصمیم زندگی‌تان را بگیرید. مهم‌ترین تصمیم زندگی، اولین قدم در راستای بهتر کردن زندگی چیزی نیست جز پذیرفتن مسئولیت زندگی خودتان!

بپذیرید که هیچ‌کس مسئول زندگی شما نیست! اگر فکر می‌کنی که از زندگی که داری راضی نیستی و می‌خواهی برای بهتر کردنش قدمی برداری، بدان که هیچ‌کس جز خودت نمی‌تواند تو را به خواسته‌هایت برساند پس با اعتماد به نفس کامل بلند شو و تصمیمت رو برای رشد شخصی خودت بگیر!

شاید کمی سخت باشد که بخواهی به‌ یک‌ باره همه‌چیز را تغییر دهی، اما می‌خواهم بگویم شیرینی یک‌لحظه بعدازاین تصمیم بزرگ را نمی‌توانی با تمام لحظه‌های گذشته‌ات مقایسه کنی؟ پس سعی کن با تمرکز ذهن لحظه های شیرین زندگی خود را بسازی!

در این مقاله ما فهمیدیم راضی بودن از زندگی زمانی اتفاق می افتد که بدانیدهدف اززندگی چیست و چه کسی مسئول زندگی شماست و افراد ناراضی با خواندن این مقاله می توانند به رازی بودن از زندگی برسند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۶
امید طلوع

نظرات  (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی